تا ساعتی دیگر استقلال و پرسپولیس دربی صدم پایتخت را برگزار می کنند

امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت) ورزشگاه آزادی با 15 هزار تماشاگر شاهد یکی از حساس ترین دربی های تاریخ پایتخت خواهد بود چرا که برنده این بازی می تواند به کورس قهرمانی با امیدواری بیشتری ادامه دهد.

به گزارش طرفداری، استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می روند که با گذشت 26 هفته از لیگ برتر بیست و دوم، سپاهان و استقلال با 55 امتیاز به ترتیب و به خاطر نتیجه بازی رودررو در رتبه اول و دوم جدول هستند و پرسپولیس نیز 54 امتیازی است.

غلامرضا فتح آبادی که به بهانه همین دربی میهمان استودیو طرفداری بود، درخصوص شرایط این بازی صحبت کوتاهی داشت.

صحبت های مهدی حدادپور و غلامرضا فتح آبادی را می بینید و می خوانید:

غلامرضا فتح آبادی عزیز میهمان ما بودند تا در مورد دربی صحبت کنیم اما بی معرفتی هایی که در فوتبال امروز ما وجود دارد باعث شد صحبت مان به جای دیگری کشیده شود. آقا غلام دلشکسته شدند و بحث به جاهایی رفت که شما هم متاثر شدید. اما دلم نمی آید وقتی اولین گلزن مشترک استقلال و پرسپولیس در دربی اینجا حضور دارد، این سوال را در مورد دربی از ایشان نکنم. آقا غلام دوست دارید پرسپولیس ببرد یا استقلال؟

لطف خدا شامل حال من شد که هم بازیکن استقلال شوم و هم پرسپولیس. اگر از لحاظ فنی بخواهم صحبت کنم، می دانم شرایط استقلال و پرسپولیس چگونه است. درست است که این بازی هم مثل بازی های دیگر سه امتیاز دارد، طرفداران استقلال و پرسپولیس هیچوقت دوست ندارند به هم ببازند. من فکر می کنم در ده دوازده دربی حضور داشتم. اگر بخواهیم درباره دربی صد صحبت کنیم، شرایطی که دو تیم دارند، پرسپولیس مس کرمان را می برد، استقلال با ساپینتو 6 تا به هوادار می زند. اینها نشان دهنده این است که دو تیم نمی خواهند از کورس قهرمانی عقب بیافتند. برای مربیان ما در چنین شرایطی بهترین روش این است که اول به تیم رقیب نبازند. چون هواداران سرخابی حاضر هستند به همه تیم ها ببازند ولی به هم نبازند.

یعنی بازی بسته و دفاعی؟

من داخل این تیم ها بودم، همیشه گفتند اول گل نخوریم بعد اگر توانستیم گل بزنیم.

پیش بینی شما چیست؟

اگر مساوی شود با این جدولی که می بینم قهرمانی سپاهان دور از دسترس نیست. چرا که بازی رودررو این فصل ملاک است. برای نتیجه دربی هم فکر می کند مساوی می شود.

صادقانه می پرسم لطفا پاسخ بدهید. دوست دارید پرسپولیس ببرد یا استقلال؟

من هیچ جا چیزی نگفتم در مورد استقلال و پرسپولیس چون جفت شان را دوست دارم.

الان خودتان را پرسپولیسی می دانید یا استقلالی؟

من را به عنوان پرسپولیسی می شناسند اما شده است که نقطه ضعف های استقلال و پرسپولیس را بگویم به عنوان یک پیشکسوت. هیچوقت کوبنده این دو تیم نبودم.

پس سپاهان شانس بیشتری دارد؟

بله ولی اگر هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس ببرند، آنها هم به سپاهان برای شانس قهرمانی اضافه خواهند شد.

و بازنده کلا شانسی ندارد؟

بله. البته باز هم سپاهان به نسبت استقلال و پرسپولیس بازی های راحت تری دارد.

تشکر می کنم از شما. در مجموع امیدواریم دربی جذاب و پرگلی داشته باشیم.